Sunday, April 26, 2009

Exam!!


Alhamdulillah..utk pengetahuan semua aku dah berjaya menduduki 3 paper dlm exam sem 2 sesi 08/09 ni..maknanya aku hanya perlu struggle utk 3 paper lg huhu..doakan aku cekal n tabah..well2..aku berjaya x tido la rini..mmg ngantuk tp memandangkan byk lg yg x cover so aku bt keptsan x nak tido mlm ni..insyaallah lpas subuh nnt aku tido..;-) 1st paper aku start 22 April 2009 dgn dimulakan dgn paper Psikologi Org Dewasa dan Tua..fuh!mmg mencabar la soalan2nya..dah la aku dpt tjuk asignment susah tmbah plak dgn exam yg 85% susah cuma 15% ja yg x susah..:( aku takut sgt2...paper yg kedua plak pd 23 April 2009 iaitu subjek Budaya Popular..hmm no komen utk subjek ni sbb aku rasa mcm bleh bt tp agak kalut sbb nak kejar masa..maklum la kena jwb 2 soalan selama 2 jam..satu soalan 30 markah so kena la tulis byk2..aku x menggoreng sgt sbb subjek ni lebih kpd pemahaman kita..prof wan yg ajar subjek ni baik so kurang la ckit kerisauan aku tu..risau tetap risau tp x la mcm aku risau utk subjek psikologi huhu..paper ketiga aku tdi iaitu pd 25 April 2009..exam start pkul 11.30 pg..paper rini tersebut ialah Teoriteori Budaya dan Kebudayaan..tajuk subjek nmpak mcm besa2 ja kan..tp sbnarnya dah hmpir nak pecah kepala aku ni mengingat tokoh2 n teori2 depa..dah la tokoh2 inggeris..teori plak berbelit2 agak mencabar la..sblum p exam aku pnya la ketar smpai la bila dah msuk dlm dewan time pegang pen nak tulis no.matrik n pelbagai lg kat kertas jwpan tangan n seluruh badan aku menggigil..terketar22 sbb x tau masuk soalan apa..pastu bila aku tngok soalan agak lega sbb aku dah baca beberapa hari n beberapa kali nota2 utk soalan2 tu..mcm besa aku mengalami masalah masa..kena jwb 3 soalan selama 2 jam..satu soalan 20 markah so x pyah explain berjela2 sbb 20 markah ja..aku mengarang mcm lipas kudung hohoh punya la cepat last2 bila dah abih masa aku terasa tengkuk aku mcm nak patah sbb 2 jam aku just menunduk tengok kertas n mengarang smpai x ingt dunia..mmg la x ingt dunia time tu sbb aku tngah dok ingt point2 penting yg nak dimasukkan lg sbg jwpan aku..hua hua hua..:) sengal btol la aku ni kua kua kua..;-) paper ke-4 aku pada 27 April 2009 ni start exam pkul 8.30 pgi..subjek Pengantar Filologi..aku tkut smpai x tido la ni..dah la x paham rasa mcm sat sgt blajaq dah nak exam..setiap mggu aku hadir kelas tp x tau blajaq apa..ha ni bkan aku ja yg rasa tp kalo x silap aku semua student dlm kelas tu x paham apa yg prof cuba sampaikan kpd kami semua..so bila nak exam baca ja apa yg dirasakan penting..2 jam gak utk paper ni n sengsara sbb kena jwb 2 soalan..apa la yg aku nak isi dlm jwpan nnt uwaaa!!!..:'( doakan aku bleh jwb semua soalan yg aku plih dlm subjek ni amin!!!paper seterusnya pada 29 April 2009 pkul 11.30 pgi iaitu paper Sastera Melayu Dalam Perbandingan..masalah dlm subjek ni ialah nota x lengkap sbb prof ckap mcm ribut n bila nak amik nota power point prof x bg..mmg tension la..mcm mana nak study kalo dlm nota kuliah asyik ada lubang2 yg ditggalkan sbb kalut nak kejar apa yg prof ckap n apa yg ada kat power point tu..n last paper aku ialah pada 2 Mei 2009 iaitu subjek Sosiologi Sastera..subjek ni ada 2 org prof yg ngajar maknanya ada 2 bhgian la dlm exam nnt iaitu bhgian A diajar oleh prof yg sama dgn Sastera Melayu Dalam Perbandingan n ada masalah yg sama gak iaitu nota kuliah x cukup..utk bhgian B plak diajar oleh prof yg baik n suka bt lawak (ni yg cek suka hehe) tp agak tegas time nak bg markah hohoh..soalan2 prof ni slalunya ok la x susah n x senang sederhana ja..;-) utk bhgian B ni ada la rasa konfiden ckit sbb prof bg nota kuliah dgn teratur n bg penerangan x laju..besa2 ja..x laju n x slow..so, apa2 pun wish me all the best guys..doakan aku dpt naikkan pointer aku sem ni lpas jatuh ckit sem lepas huhu..:-( k aku nak get ready nak tido ni..dah pkul 5 pgi..aku ni jadi mcm burung hantu plak..berjaga di mlm hari n tido di siang hari hohoh..x tau nak kata apa dah..otak dah tepu dgn ilmu huhu aku mmg sengal..;-) c u again next time..wassalam..:-)

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)