Wednesday, April 29, 2009

Ntah la...

hai..bertemu lg..napa ntah aku rasa x tenteram n x dak mood sgt2 rini..kalo pasal exam tdi aku dah cool down..mayb pasai mmber baik aku n tambah plak nama aku x dak dlm senarai dpt stay kolej utk sem 09 / 10..huhu..apa lg yg kurang aku pun x tau la..aku dah join byk aktvti kolej aku dah penuhi semua syarat2 utk stay kolej..hurmmmm..mayb nasib x menyebelahi aku..tp peluang masih lg terbuka sbb bleh bt rayuan..n mmber2 aku ckap ryuan slalunya akan dpt..insyaallah..doakan aku dpt stay kolej sbb aku mmg x dak tempat lain lg selama aku kat UM ni kecuali kolej kediaman kinabalu..ya Allah bantulah hambaMu ini amin...
perkara kedua yg bt aku rasa x bermaya n sedih sgt2 adalah krn mmberku aina..x sngka dlm keberseorgan dia ada gak yg x puas hati dgn dia..org2 yg x puas hati tu komen mcm2 kat dia..kalo komen yg membina tu ok la tp ni komen yg memalukan n menjatuhkan maruah org..apa diorg x pk ka kalo perkara yg sama terjadi pd diorg sebgmana depa bt kat aina..iman n taqwa seseorg itu bukan utk nilaian manusia ianya hanya antara diri kita dgn Allah Yg Maha Esa n Maha Berkuasa ja..iman n taqwa gak bukan bleh nmpak melalui luaran or fizikal..kita x bleh kata org tu x beriman berdasarkan cara dia berpakaian..ingt semua yg pkai jeans, pkai t-shirt, pkai tdung bawal biasa tu x beriman ka?????!!!!!komen2 diorg tu sbnarnya menunjukkan keburukan diorg sendiri..konon komen tu sbb nak menegur tp sbnarnya cara teguran tu salah..itu bukan teguran tp menjatuhkan harga diri n maruah seseorg..cuba korg yg komen tu put urself in aina's shoes..baru korg akan trasa betapa terseksanya jiwa n raga bila dpt komen yg memalukan..cuba pk balik apa yg membuatkan korg kata mcm2 kat aina..ada aina kacau hdup korg?ada aina bt salah kat korg?ingt la!!!semua manusia x perfect..hanya para nabi n rasul ja yg yg Allah ciptakan dgn sifat2 yg maksum, sempurna..aku pun x tau la nak ckap apa dgn org yg hnya pandai komen org tp diri sndiri belum tau lg elok @ x..sblum nak komen @ memalukan org cuba pk dulu apa yg korg akan rasa kalo org bt mcm tu gak kat korg????tp masalahnya diorg ni x pk..Islam pun x penah suruh umat2nya memalukan sesama saudara seIslam..bertaubatlah cepat..pintu taubat masih terbuka tp sblum korg bertaubat korg kena la mntak maaf kat org yg korg bt salah tu dulu..kalo org tu dah maafkan barulah korg bleh bertaubat n berjanji xkan mengulangi perkara yg sama lg..
dah la..tetiba aku jadi terlalu marah dgn org yg mcm ni..sblum aku ckap apa2 yg lbih menyakitkan lebih baik aku stop kat cni ja..aku pun nak sambung study ni..2 Mei ni aku ada lg 1 paper my last paper iaitu sosiologi sastera..aku xnak la disbbkan aku ngata kat sapa2 yg hanya tau komen ja tu akan menyebbkan aku plak jadi tension n seterusnya x dapt nak concentrate pd subjek last aku ni..dah la byk libatkan teori huhu..what ever (lama aku x gna ayat ni..dulu time sek ayat ni jdi trademark aku la hehe..:) ok..biar la aku berundur dulu..
p/s : aina..bykkan bersabar n aku sntiasa berdoa agar Allah sntiasa diberikan kekuatan n ketabahan kat ang..just ignore them..ingat ja yg diorg2 tu semuanya jeles dgn ang..:) friend 4ever insyaallah..:-)

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)