Monday, July 6, 2009

Kenduri Kahwin..Sepupu Aku


masa pasang khemah sehari sblum hari kenduri..

Salam..lamanya x bercerita kat sini..x berkesempatan pun nak melawat blog ni..maklumlah dok asyik perasan sibuk sgt hehehee..ha kali ni aku nak story kat semua ttg kenduri kahwin abg cik aku iaitu anak pakngah aku yg no.2..majlis kahwin tu telah diadakan pada ari sabtu bersamaan 13 Jun 2009 bertempat di Taman Seri Aman, Charuk Nau, Baling, Kedah DA..kebetulan umah tok aku bersebelahan dgn umah pakngah..jadi x dak masalah la utk aku balik n nyibuk kat sana hahaha..2 ari sblum kenduri bapak aku dah antar aku adk aku bongsu p dok sana..mmg best time kenduri kahwin..aku yg nyibuk ni pun terasa busy..aku tlg kak cik(adk abg cik) hias bilik pengantin n aktiviti yg paling best time kenduri kahwin ialah berinai hehehe aku tumpang 10 jari tangan aku utk berinai hahahaha.. :-)
Pagi hari kenduri pun aku n kak cik aku still hias bilik pengantin sampai la pkul 10 pastu kami disuruh bersiap2 sbb nak p umah pengatin perempuan plak..x jauh pun umah pengantin perempuan dlm 20 minit ja dari umah pengantin lelaki..dlm pkul 12.45 rasanya rombongan pengantin lelaki ( 2 buah van n 3 buah kereta) pun sampai la di rumah pengantin perempuan..lepas mkn n bergambar kitorg pun bwak la pengantin perempuan balik..sampai ja kat umah pengantin lelaki, pengantin baru tu terus diperkenalkan kpd tetamu yg hadir n melayan tetamu2..lpas penat abg cik n isterinya iaitu kak cik masuk ke dlm umah utk sesi bergambar plak..aku kena jadi jurukamera plak hohoh maklumlah aku ni pakar dlm segala2nya (astagfirullah..x abih2 dok prasan hehehehe) dlm pkul 4 lbih2 x ramai dah yg dtg kami sekeluarga n pengantin baru dok kat ruang depan umah berhadapan dgn khemah tu nak berbual diselangi dgn gelak ketawa..famili sebelah bapak aku ni kalo berkumpul mmg riuh sekampung..yg ni ngusik yg tu yg tu ngusik yg ni n mcm2 lg..sampaikan aku pun kena ngusik..hmm pengantin baru lg la kena ngusik hehehee..mmg hepi sgt2 maklumlah bukan selalu jumpa..time raya pun x dpt berkumpul mcm time kenduri..so bila dah berjumpa mmg riuh la..mcm dunia kami yg punya hahahaaa..sampai pkul 6 lbih gak la kami bersembang sambil2 menyimpan apa2 yg patut..pastu pkul 9 mlm aku n famili pun bertolak balik..kami yg keletihan seharian berhempas-pulas bt keja diam x berkutik dlm van masa perjalanan balik ke umah aku yg terletak di Bukit Mertajam..
Tengok la gambar2 yg sempat aku rakam masa kenduri tu..gambar aku x byk gambar pengantin la byk tp byk yg aku x masukkan dlm laptop lg sbb byk sgt tambah berat laptop aku hehehee..ok Jom Tengok Gambar!!!




aku n abg cik sblum bertolak ke umah pengantin perempuan..

ni la kak cik, isteri abg cik (maaf kurag jelas ckit)

aku merasmikan katil pengantin hahahaha..:-)

hasil gubahan kak cik Shuhada, adk abg cik..

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)