Friday, August 21, 2009

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

Alhamdulillah syukur sgt2 sbb dipanjangkan umur utk bertemu lg dgn bulan Ramadhan al-Mubarak pada tahun 2009 ini.. :-)
X sabar rasanya utk menjalani ibadah puasa pada bulan yg membawa barokah ini..bulan Ramadhan juga memberi peluang kpd kita semua utk menambahkan pahala..kedatangan bulan Ramadhan ini membawa bersama solat sunat tarawikh..solat sunat tarawikh ini hanya didapati dlm bulan Ramadhan sahaja..inilah peluang yg Allah kurniakan kpd kita utk menambahkan pahala..selain itu dlm bulan Ramadhan juga ada malam Lailatul Qadar yg iaitu malam yg lebih baik drpd seribu malam..MasyaAllah!! Allah memberi pelbagai peluang kpd kita utk kita lebih dekat kepada-Nya n memberi peluang kpd kita utk menambahkan amal ibadah serta menambahkan pahala..so marilah kita bersama2 mengambil peluang yg terdpt dlm bulan Ramadhan seterusnya menuju kejayaan di dunia n akhirat InsyaAllah.. :-)
p/s : jgn lupa tingkatkan amalan yg baik dan jauhi drpd perbuatan yg boleh membawa kpd kemurkaan Allah SWT n jgn lupa bykkan bertaubat n berdoa supaya dosa2 yg lalu diampunkan oleh Allah SWT..
Ada hadis yg menyatakan bahawa malaikat Jibril berkata kpd Nabi Muhammad SAW : wahai Muhammad, ada dikalangan umatmu yg tidak mendapat keampunan bermula dari awal Ramadhan sehingga ke akhir Ramadhan..na'uzubillah..wallah hu 'alam
Semoga kita tidak tergolong dlm kumpulan org yg tidak mendapat keampunan drpd Allah SWT amin!!
Semoga puasa kita diterima oleh Allah SWT..insyaAllah

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)