Thursday, January 8, 2009

Bingkisan Untuk Seorang Kawan


Kawanku,
Persahabatn kita umpama air laut yg membiru,
Lautan bukan sentiasa tenang,
Kadangkala Tsunami melanda,
Kadangkala ombak memukul pantai,
Kadang kala pula ia tenang dan mendamaikan.

Kawanku,
Pahit,manis,masin harus kita tempuhi utk mengeratkan hubungan ini,
Semakin lama ku kenali dirimu,
Semakin aku menyayangimu,
Hanya Allah yg mengetahui ttg sayangku ini wahai kawanku.

Kawanku,
Aku sentiasa memohon kpd Yang Maha Esa,
Agar persahabatan yang dibina akan mendapat keredhaan dariNya
Di dunia dan akhirat.

Kawanku,
Satu yang ku pinta,
Seandainya diriku ini selalu menyakiti hatimu,
Ku pohon wahai kawanku,
Maafkanlah aku,
Aku mengerti...
Aku bukanlah seorang kawan yang baik.

Kawanku,
Aku berjanji padamu..
Aku akan cuba menjadi kawan yang baik,
Walaupun kau meninggalkan aku kerana orang lain,
Waluapun kau punyai kawan rapat lain selain diriku,
Ketahuilah wahai kawanku,
Aku tak pernah kisah,
Kerana aku sedar,
Siapalah aku untuk menghalangmu,
Satu pintaku..
Ingatilah aku walau dengan secebis ingatan,
Hargailah aku walau dengan secangkir senyuman dan ucapan,
Maafkanlah diriku ini,
Kau kawanku dunia dan akhirat,
INSYAALLAH

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)