Monday, January 19, 2009

Pilihan Raya Kampus

Haihaihai...bertemu kembali hehe..dah lama rasanya aku x menulis kat blog ni..rindu plak rasanya..:) Alhamdulillah aku dah selesai menjalankan tanggungjwb yg paling besar iaitu mengundi amin! hehe..HA!!kali ni aku kembali dgn cerita panas yg melanda UM n U2 lain yg wujud scara sah di Malaysia hua2..kalo korg semua nak tahu, PRK di UM paling ganas la..seriously aku x tipu n aku sendiri mengalaminya tp alhamdulillah x teruk sbb aku kan lembut ckit so diorg x berani la nak kacau teruk2 sgt hehe (perasan sgguh la..)
ceritanya begini..
pada 18 januari 2009 pkul 11.00 mlm, aku n roommate aku telah diamanahkan utk mengedarkan flyers di floor A iaitu blok bilik aku yakni A100, A200 n A300..so kami berdua pun menjalankan tugas tanpa rasa ragu2 n takut2, actually aku sbenarnya penakut ckit tp aku tabahkan hati n beranikan diri alhamdulillah aku jadi berani :) masa dekat floor A100 aku n mmber aku perasan ada 3 @ 4 org penyokong pro-m mengintai2 n mengekori setiap langkah aku n mmber aku (mcm cerita seram plak huhu) diorg ekori kami berdua sehingga ke floor atas iaitu floor A300..nak dijadikan cerita, ada la sorg drpd penyokong tu yg mntak flyers drpd mmber aku n tanpa rasa syak wasangka mmber aku pun bg la flyers tu kat dia pastu dia kata x dak cop JTK n x bleh edarkan n dia dgn kurang ajarnya terus buang flyers tu ke dlm bakul sampah depan mata kitorg..kami berdua sabar lg n teruskan dgn keja kami..pastu penyokong yg extrem sgt tu ikut aku plak n terus rampas flyers yg ada kat tangan aku tanpa sempat aku masukkan bwh pintu bilik kat floor A200..3 kali dia buat mcm tu kat aku n aku masih sabar lg n mmg aku x nak cari gaduh n aku ni kan lembut ckit (sori ye perasan lg hehe) pastu dgn perasaan yg membuak2 marah aku terus menuju ke tangga n terus naik ke floor A300 n kebetulan aku terserempak dgn mmber aku iaitu Atikah aku terus ikut dia masuk bilik Rehan..aku n mmber aku borak2 dulu dlm bilik Rehan n cerita ttg apa yg kami alami kat depa n depa pun apa lg terkejut beruk la (tp x jdi beruk lg hua3, sori ye kwn2) kami berdua dinasihatkan oleh depa supaya bt x tau ja n terus edarkan flyers lg..penyokong2 pro-m yg fanatik sgt tu terus ekori kami tp alhamdulillah aku sempat edarkan flyers ke 10 buah bilik..tp terjadi 1 peristiwa yg melibatkan Dhila iaitu mmber aku yg sama2 bertugas dgn aku tu, flyers kat tangan dia diragut dgn kasar oleh penyokong fanatik tersebut yg bernama Izzati (kalo x silap la, x dak masa aku nak ingat nama org yg x bertamadun mcm tu) tp alhamdulillah mmber aku pegang flyers dgn kuat n dia x dpt la ragut..dia marah mmber aku katanya 'ni x dak cop JTK mana bleh edar!' mmber aku dgn bengangnya terus sembur dia n ajak dia jumpa dgn Mila iaitu setiausaha JTK (alhamdulillah kebetulan Mila ada kat situ sbb ada org call dia gtau pasal hal ggu-menggu ni..kesimpulannya, Mila amik nama dia n nama mmber aku skali..saja ja nak mengaburi mata dia hehe rahsia2..diorg ni mmg main kotor la..flyers diorg pun x dak cop JTK gak setiap pagi penuh dlm bilik diorg lg main kotor beberapa hari sblum PRK diorg dah edarkan siap edar pagi2 buta lg time org tengah tidur..kami edar flyers scara terang2an org x tido lg..berani krn benar, takut krn salah!!
Eh! ok la ye aku ada latihan sofball plak ni huhu nnt lambat plak..insyaallah kalo ada kesempatan aku bercerita lg kat korg..wassalam

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)