Friday, January 9, 2009

Kenangan Terindah


Hmm kali ni aku nak story kat korg ttg kenangan terindah yg ada dlm hidup aku n yg paling x dpt aku lupakan sehingga hari ni..Kenangan terindah itu terjadi semasa aku dlm tingkatan 6 di Sek.Men.Kebangsaan Tinggi BM..Kenangannya ialah ketika pertama kali dlm hidupku aku dpt ramai kwn n aku mmg gembira sgt2..1st time dlm hidupku dikelilingi oleh ramai org yg bleh digelar kwn n sekaligus sahabat..antara kwn2 ku ialah farah,ija,ros,fazilah,hasliza,norizan,ida m,ida c.a,zila,hajar,wani,ruhi,aid,fitri,syafiq,ucop,prakash,vimal,sha'a,wandy,hafizudin n bleh dikatakan student yg berada satu kelas dgn aku ialah kwnku..bleh x korg bayangkan betapa ramainya kwn aku..dlm kelas aku tu ada lebih kurang 40 org pelajar n semuanya kwn aku hehe..mmg best sgt2 n aku terharu sbb diorg semua x memilih kwn mereka kwn dgn sapa ja tanpa memikirkan kepentingan org tersebut kpd mereka..mereka kwn dgn org tersebut tanpa faktor lain melainkan krn diri org tersebut..mereka mmg x hipokrit n semuanya baik..
Aku paling terhutang budi kpd farah n ayah mak farah serta ida m,ida c.a, n hajar sbb depa x kisah antar aku balik umah lepas sek kalo bapak aku busy n x bleh amik aku kat sek..walaupun jalan ke umah aku bertentangan dgn jalan ke umah mereka tp mereka sanggup gak antar aku..aku bleh balik naik bas sek tp masalahnya kalo aku naik bas sek maknanya pkul 3 la baru aku sampai umah..so sbb tu la mereka sggup antar aku..aku slalu gak balik naik moto dgn hajar n ida m..mmg aku terhutang budi sgt2 dgn mereka sbb mereka terlalu baik..mintak tlg bila2 masa pun mereka x kisah sgt..
Masa tu walaupun pk subjek semua susah n berat tp aku x brapa risau sgt sbb aku ada kwn2 yg membantu n sama2 belajar mengharungi kesusahan tu..kami slalu rehat sama2 n bayangkanlah hampir2 10 org mkn kat meja yg sama..meja mkn tu mmg geng2 kami ja yg control hehe n yg paling best kami akan mkn mknan yg sama cthnya kalo sorg mkn nasi semua org akan mkn nasi n kalo sorg mkn bihun sup semua org akan mkn bihun sup n kalo mkn roti canai pun mcm tu gak heehee termasuk la dgn minuman sama keadaannya gak..:) mmg hepi sgt2 time tu n geng2 kami gak la yg byk cakap masa cikgu x dak dlm kelas hua3..bisingnya kelas kami lebih dari pasar ikan samapi ke koridor bawah org bleh dengar kebisingan kelas kami :) kelas kami mmg terkenal dgn bising n kelas kami gak la yg bagus masa keputusan STPM diumumkan sbb x sampai pun 5 org student kelas kami yg x dpt sambung study kat U..mmg membanggakan walaupun cikgu2 selalu komplen yg kelas kami bising sgt2..Alhamdulillah aku n kwn2 dpt sambung study kat U n mmg sedih sbb kami terpisah..ada yg dpt tawaran kat USM,aku plak sorg2 kat UM,n selebihnya kwn2 aku dpt kat UUM n sorg kat UPM..
Bila terpisah ni mmg aku slalu terkenangkan saat2 indah kami kat sek dulu..kalo la bleh aku nak berkumpul kembali dgn kwn2 aku mcm kat sek dulu2 tp apa bleh bt kami dah jadi semakin busy n kalo nak berjumpa masa cuti pun susah sbb ada yg keja @ x balik cuti n sbgnya..aku plak kalo cuti aku free ja tp masalahnya aku x dak transport, kalo aku bleh bawak moto mmg aku p jumpa kwn2 aku..aku ni penakut ckit kalo nak bawak moto sbb tu jgn terkejut kalo aku kata yg aku x dak lesen moto lg huhu..nak bawak keta bleh tp x amik lesen sbb kesuntukan masa n aku takut nak p test huhu..aku ni mmg penakut sgt2 kalo berkenaan dgn hal yg melibatkan jalan raya..almaklumlah kan dah byk cerita pasal kemalangan yg membuatkan aku jadi lebih bertambah takut..
Tp, walaupun kami terpisah n jarang berjumpa kami x penah lupa utk menghantar berita melalui SMS ataupun phone call biarpun jarang tp kami mmg x penah lost contact..bleh dikatakan wku tau semua berita kwn2 aku..mmg susah nak dpt kwn mcm korg semua!!kat sini,aku slalu terluka dgn kwn2 aku n disaat2 aku sedih aku lg teringat kat kwn2 aku yg best2 n hepi go lucky semuanya..kami semua x penah ada masalah n x penah pun bermasam muka, x mcm kwn2 aku kat sini huhu sedih2..kwn2 aku kat sini slalu bermasam muka dgn aku n aku x tau plak apa masalahnya sbb depa trus hindarkan diri tanpa gtau apa2 kat aku..kalo dulu,kwn2 aku mesti akan terus gtau apa yg depa rasa x puas hati n aku bleh terima segala teguran kwn2 sbb hanya kwn2 yg kenal diri kita mcm mana sbb kita menghabiskan hampir satu hari dgn kwn2..so sapa yg lebih kenal akan kwn2nya?korg jawablah sendiri yea..:) tp walaumcmmanapun aku tetap bersyukur sbb aku dpt kenal ramai org n dpt tambah kenalan aku..Alhamdulillah Ya Allah, hambu-Mu ini bersyukur sgt2 sbb Kau memberi ku peluang utk berkwn n mendpt ramai kwn..walaupun berbeza sikap tp aku tetap syg semua kwn2 aku dunia n akhirat..jgn Kau pisahkan kami di dunia disbbkan oleh masalah2 yg dihadapi melainkan dgn kematian yg telah Kau takdirkan utk setiap hamba2-Mu, amin ya robbal 'alamin.

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)