Tuesday, March 31, 2009

Ku Rindukan Suasana Dulu..


Hahai..bertemu lagi..actually..aku ni boring sebenornya huhu..tengah bt nota tadi la ni nak rehat jap (huhu ada hati lg nak rehat sdgkan exam ada lg 21 ari..) ntah la hahaa..:)
Ok..mlm ni aku nak citer ttg kisah aku n mmber2 yg dah kenal sejak masuk UM..kami ditakdirkan berjumpa di kolej 8, telah bersama2 sejak mggu haluansiswa lg n seterusnya bersama2 sbb kami satu course kecuali Yana (yg dibelakang, kanan skali). Yana amik course Pengajian Al-Quran..ntah la tetiba aku rasa nak tengok gmbar2 dulu n muncul la idea nak citer kat sini ttg hbungan persahabatan aku..sebenarnya ada lg sorg iaitu Aina..tp dlm gmbar ni aina x dak tp dont wori ada lg gmbar2 aku n mmber2..satg aku edit kat sini..:)
Aku sbnarnya rindukan kemesraan yg terjalin antara aku n mmber2 terutama yg sama course la..ntah la napa tetiba la ni kami dah x semesra dulu..kalo ada salahku, tlg la berterus-terang dgn aku..insyaallah aku bleh terima sbb aku ni jenis yg open..kalo ada rasa x puas hati tu tlg la ye gtau aku sbb kalo x gtau mana la tau scara sedar @ x aku akan bt kesalahan yg sama yg korg x puas hati..aku gak yg salah kan..hmm sbnarnya aku dah lama redha ttg apa yg berlaku sbb aku sedar pasir di pantai pun berubah inikan pula manusia yg sentiasa berdepan dgn pelbagai jenis dan corak kehidupan yg Allah telah tetapkan..aku ni bukannya baik sgt tp i'll try to be a good friend to all of my friend insyaallah..
Hmm..hatiku ni mmg sedih n hiba tp aku pasrah dgn segala ketentuan Illahi (tetiba plak tertulis ayat sedih mcm mntak perhatian ja haha..:-P) aku ni mmg jenis yg x kisah ttg hati sendiri sbb nak sgt jaga hati kwn2 sbb bg aku hati sorg sahabat tu penting n skali kita lukakan hati kwn @ skali kita kehilangan kwn kita akan terasa lebih terluka dan kehilangan ramai kwn yg lain (aku terbaca mengenai ini dlm artikel dlm satu majalah) sbb tu aku terlalu menjga hati kwn tp hati aku....paham2 sndiri la..bukan aku mntak hati aku ni dijaga tp at least consider la ckit ttg org disekeliling yg menjadi kwn kita(bukan emosional tp juz luahkan apa yg dirasa..tetiba rasa nak nangis plak huhu) Ya Allah tabahkanlah hati hambaMu ini dan kuatkanlah aku dlm menempuh onak duri dan cabaran yg Engkau telah tetapkan kpdku didunia ini amin Ya Rabbal 'Alamin..
Cukuplah hanya sekadar ini shja..apa yg penting ialah aku sgt2 rindukan kemesraan dan keakraban spt dahulu..aku sntiasa berdoa semoga hbngan persahabatan kita ini akan berkekalan sehingga ke akhir hayat insyaallah..
Maafkanlah segala kesalahan aku..sesgguhnya kita ni manusia biasa yg x terlepas drpd melakukan kekhilafan dan kesalahan krn kita x dikurniakan dgn sifat Maksum..sifat Maksum hanya dikurniakan oleh Allah kpd Nabi2 dan Rasul2 shja..sekian wallah hu 'alam

Aina yg disebelah kiri sekali berbaju oren tertera huruf 'N'



No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)