Sunday, March 15, 2009

Simfoni Ukhuwah (SIFU 09)

Pagi sblum bertolak ke PERNIM..say CHEESE!!


Dgn Murni (8 tahun) n Zarish ( 1 tahun lebih)


Ada bakat jadi ibu mithali x?hehe


Salam..

Kali ni aku nak cerita kat semua ttg program SIFU iaitu lawatan ke rumah anak2 yatim n aids PERNIM kat ampang yg diadakan pada 7 Mac 2009..aku join program ni sbg peserta n setiausaha..kat umah tu ada seramai 60 org kanak2 dari umur 2 bulan sehingga sekolah menengah..yg dah ada anak pun ada gak yg dok kat umah tu..pengasas PERNIM ialah Pn.Hjh Norlina Hj Alawi..


Bersama2 Adrian yg baru berumur 4 bulan..cute little boy


Mmg tersentuh hati n naluri keibuan bila melihat kanak2 tersebut membesar tanpa ayah ibu disisi..:( aku mula merancang n insyaallah kalo Allah izinkan aku nak buka sebuah rumah caregiver utk menempatkan kanak2 @ warga tua @ sesiapa shja yg memerlukan bantuan kemanusiaan amin..doakan aku agar dpt membuka rumah caregiver..

Kat umah tu ada 2 org kanak2 yg berumur 10 tahun n 8 tahun mengidap aids pada tahap 2 dan tahap 4 n ada bayi n kanak2 yg di detect ada virus hiv aids dlm badan mereka, kena tggu sehingga mereka berumur 2 tahun baru dpt kesan s/ada diorg mengidap aids @ x..mmg sedih tengok kanak2 tersebut..mereka mmg berdikari..bayangkan kanak2 umur 5 tahun dah diajar cuci kasut sendiri n iron baju sendiri..huhu mmg menyentuh perasaan..:( aku berdoa semoga Allah berikan ketabahan hati n kecekalan kpd mereka dlm menempuh kehidupan di dunia yg serba mencabar ini n berdoa agar mereka dpt menjadi manusia yg berguna kpd agama, bangsa n negara insyaallah..
C u again next time..

Bergambar kenangan sblum balik kolej..:)

No comments:

Post a Comment

Sudi2 la komen kat blog ni..:-)